2 dagen in de Javaanse kampung - Reisverslag uit Rejopuro, Indonesië van bali love - WaarBenJij.nu 2 dagen in de Javaanse kampung - Reisverslag uit Rejopuro, Indonesië van bali love - WaarBenJij.nu

2 dagen in de Javaanse kampung

Blijf op de hoogte en volg bali

21 September 2017 | Indonesië, Rejopuro

We dachten half vorige week, we hebben nog een paar dagen over; laten we naar Java gaan ! Toch totaal anders met A.Akbar en zo.
We wilden een zwavelvulkaan beklimmen met de naam Ijen, en we kregen er 2 dagen verblijf in een Javaans dorp bij.
Toegegeven , we waren gewaarschuwd op Booking.com.
De kamer was best wel een hok met kleine drukke miertjes bij de deurpost, maar de mensen zijn hier heel vriendelijk en nodigen je ook uit om binnen te komen. Zo zat ik opeens aan de koffie met het enige christelijke gezin in het dorp , met een stukje gebakken banaan en kokossuiker brokken, als koekje. Het hele gezin zat in het onderwijs dus dat praat iets makkelijker.

In het oude koffieplantage-woonhuis vlakbij ,mochten we van de huidige ,heel vriendelijke, Chinese eigenaar binnenkomen.
Hij vertelde dat zijn vader het van de vorige , Nederlandse eigenaar kon kopen , omdat die het land na de onafhankelijkheid moest verlaten .
ik ontdekte in de originele groepenkast uit 1910 (hangt daar gewoon open en bloot) de originele Nederlandse groepen benaming.... (slaapkamer, bedienden verblijf)
Hij vond het zelf ook wel leuk dat wij dat konden lezen.

• 25 September 2017 - 17:53

Lisa:

Wauw, gave foto van die krater!!

• 25 September 2017 - 21:03

Linda:

Hoi hoi Marja en Willem ,wat doen jullie mooie dingen! die krater prachtige foto e
    n Marja met dat kleine vrouwtje .....wat lief !leuk weer eens van jullie gehoord te hebben. Nog een fijne reis en belevenissen.

• 25 September 2017 - 22:43

Marja:

Mooie ervaringen met de lokale bevolking. Inmiddels weer terug op Bali? Toch niet in de buurt van de vulkaan die op uitbarsten staat? er zijn nog al wat Balinezen op de vlucht daarvoor. Ik hoop dat jullie nog goede dagen hebben, groeten Marja